Belkin Wireless Router N+

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Belkin Wireless Router N+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Martijn_online 30-06-2010
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

Over het algemeen geen goede ervaring met deze modem-router.
Vanaf het problemen met de configuratie van het apparaat via de webinterface. Na het invoeren van instellingen bleef het apparaat vaak hangen. De oplossing was dan het apparaat uit en weer aan te doen.

De automatische firmware update functie werkte niet. Van Belkin support ondersteuning gekregen t.b.v. het handmatig opwaarderen van de firmware. Na er veel tijd en energie in te hebben gestoken werd het apparaat iets stabieler.
Echter i.c.m. de laatste browsers werkt de webinterface nog niet optimaal. Volgens Belkin support is het apparaat zo goed als 'end of life' en zullen er geen updates meer uit komen. Terwijl het apparaat vers uit de Bol winkel komt.

Regelmatig moet het apparaat uit en aan worden gedaan omdat zowel de draadloze en de bekabelde verbinding met het apparaat weg valt.

Minpunten:
- webinterface functioneert alleen goed bij Internet Explorer 6 (volgens Belkin)
- instabiel
- automatische firmware update functie werkt niet en apparaat wordt met oude firmware uitgeleverd
- volgens Belkin geen updates meer te verwachten
- systemen met een dynamisch IP nummer zijn niet op naam te benaderen. Bv \\mijn-pc\mijn-share werkt niet. Dan moet het apparaat een vast ip nummer krijgen

Pluspunten:
+ fijne vormgeving (staand model, externe antennes)
+ als de verbinding er is, dan is die snel

Kortom: het product is nog niet af, maar lijkt al afgeschreven door Belkin zelf.

DiZa 06-03-2010
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

Geweldig apparaat. Kort geleden de Belkin WRouter N+ aangeschaft ter vervanging van de Linksys WRT54G.
Wat een verbetering! Aansluiten was een peulenschil. Ik heb ook een paar usb N+ draadloze netwerkadaptors erbij gekocht. Via de Push Button Configuration in no-time een beveiligde draadloze verbinding opgezet. Snelheid is een verademing, net zoals het bereik. Waar ik met mijn G-netwerk i/d woonkamer net aan 3Mb verbinding had, is dat nu met de N+ 160Mb. Verder kent de router vele configuratiemogelijkheden om de beveiliging nog sterker in te richten. Prima router voor nog geen 70 euro. Aanrader.

johan1963-- 25-01-2010
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

werkt goed op ziggo plus abo
ik haal 19.6mb op mijn bedraade pc en 19.5 mb op mijn onbedraade laptop werk zeer eenvoudig in 10 min klaar op mijn ziggo netwerk is de snelheid max 20mb

Nosotros 07-01-2010
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

Eerst Linksys WRT610N gekocht maar was een regelrechte ramp. Geen verbinding mee te krijgen draadloos met twee laptops. Deze Belkin was binnen 5 minuten geinstalleerd, maar heeft wel wat finetuning nodig, tw beveiliging en welk kanaalte kiezen. Maar dan heb je ook wel wat. Heb een Ziggo 50 Mbit abo en haal op 10 meter afstand draadloos gemakkelijk 40 Mbit!
Echt een aanrader, de eerste router die echt goed werkt in mijn geval

Wilto 24-10-2009
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

Ik heb de router nu ruim een week in gebruik. Het apparaat bevalt goed, op een paar kleine punten na.

De installatie verliep vrijwel moeiteloos, met behulp van de handleiding geen enkel probleem. Verbazend genoeg bleek de draadloze verbinding tussen de pc en de router direct te werken, evenals de verbinding met internet. De beveiliging was met 1 druk op de knop geregeld. De interface waar de instellingen van de router aangepast kunnen worden is niet erg intuitief, maar alles is uiteindelijk wel te vinden. Ook voor de ervaren LAN-gebruiker is de router uitgebreid in te stellen (verschillende kanalen, access point functionaliteit, eventueel uitschakelen van de antennes tussen bepaalde tijdstippen om stroom te besparen, etc.)

Dan de prestaties.
Wanneer de router zich in dezelfde ruimte bevindt als de ontvangende pc is de ontvangst maximaal en de snelheid prima (ik heb 230 Mbps gemeten op 8 meter afstand zonder obstakels). De router staat nu in de woonkamer waar de kabel binnenkomt en de pc staat op de eerste verdieping, wat betekent dat het signaal door twee gewapend betonnen muren heen moet. Het signaal is nog steeds goed, maar de afstand is wel merkbaar. De signaalsterkte varieert van 3 tot 4 streepjes (van de 5), en de snelheid bedraagt momenteel zo'n 104 Mb/s. Meer dan genoeg dus om geen bottleneck te vormen voor een 10 of 20 Mb/s internetverbinding.

Enigszins teleurgesteld was ik echter in de prestaties van de USB-functionaliteit. Een USB-stick van 4 Gb aangesloten op de router kan ik benaderen via de browser, waarna deze fungeert als Network-attached Storage (NAS). De snelheid valt echter tegen, kopiëren van en naar de USB-stick gaat met een snelheid van soms slechts 1.0 Mbps. Hiermee is het gebruik van de USB-functionaliteit als externe harde schijf voor films en foto's geen serieuze optie, tenzij u veel tijd over hebt. Het kopieren van 1 aflevering Prison Break (350 MB) duurt al gauw 5 minuten, terwijl dit slechts enkele seconden duurt als de USB-stick rechtstreeks in de PC zit. Schaf dus liever een aparte NAS aan met een ethernetaansluiting, een externe harde schijf op de USB-poort van de router is m.i. geen goed idee. Als u hier andere ervaringen mee heeft ben ik erg benieuwd hoe de overdrachtssnelheid verbeterd kan

Kort samenvattend:

Positief:
-Eenvoudige installatie
-Goed bereik en snelheid ondanks obstakels
-Goede beveiliging
-Veel mogelijkheden in de instellingen

Negatief:
-USB-functionaliteit valt tegen, werkt wel maar overdrachtssnelheid is te laag voor de overdracht van grote bestanden.

Advies:
Zeker kopen. Erg goede router, houdt zich goed staande ten opzichte van andere routers qua bereik en snelheid. Als u computers bedraad aansluit is de snelheid uiteraard optimaal dankzij de Gigabit ethernetpoorten, maar ook draadloos doet deze router het in mijn ervaring erg goed, ook in een huis met gewapend betonnen muren. Voor de USB-poort hoeft u deze router niet te kopen, in de praktijk zult u er weinig profijt van hebben. De overige prestaties zijn de prijs die u betaalt voor deze router meer dan waard.

kurtcrowbar 05-10-2009
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

Router 2 weken in huis. De interface is minder intuitief als de Netgear. maar de mogelijkheden zijn legio. Metname de NAS functionaliteit is veel functie voor weinig geld. Er hangt nu een ext HDD aan die als netwerkschijf te benaderen is. Andere gadgets zijn de gastenfunctie. Je kunt alleen internet beschikbaar maken voor derden die eerst een wachtwoord in de browser moeten ingeven. Best aardig als anderen bij je logeren. Bereik: Prima. Beveiligingsopties: alles wat je nodig hebt. Snelheid: tja, mijn laptops zijn G, dus kan ik slecht testen. Wat ik merkwaardig vindt is dat de meeste instellingen op een beginscherm staan waar je direct op inlogt zonder wachtwoord. Pas als je gaat wijzigen of echt dieper gaat (mac adressen bv.) heb je een wachtwoord nodig. Ik raad hem aan eigenlijk aan de ervaren WAN-er. De set-up CD zag er OK uit, maar daar lukte het mij niet mee om alle instellingen te verkrijgen en het gevoel te hebben dat alles ook echt OK stond ingesteld. Liever voor mij het handwerk....

Bart flevo 13-07-2009
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

Vandaag heb ik mede na lezing van vele testen in vooral buitenlandse bladen de gok gewaagd en mijn Netgear 824v2 (upc-versie) vervangen door deze. Installeren kost even tijd, maar mijn laptop heeft nu een stabiele wifi 300MB verbinding en het was maar 54MB. Dit achter in de tuin. Ben dus tevreden. Komende tijd aanzien of dat zo blijft. Tip: op Engelse site staat nieuwste firmware.

AntoniePr 19-02-2009
Geschreven voor: Belkin Wireless Router N+

Deze router gekocht vanwege gigabit en Wireless N. Beschikbare opties in webinterface echter vrij beperkt. Wireless bereik en snelheid gigabit wel ok.

Na twee maanden plots wegvallende draadloze verbinding, na reset blijkt router overleden. Toch maar op zoek naar iets beters met meer opties.